בשבוע שעבר יצאתי עם ילדי מגמת גרפיקה לסיור קצר במספר מקומות בהם הפקה של גרפיקה, הדפסות וצילומים היא עשייה יומיומית טובה ומעניינת, במטרה ללמוד, להפיק רעיונות נוספים או לשמוע על דרכי פעולה וכלים שונים שלי בעבור תלמידיי ולתלמידיי עבור עבודותיהם כחלק מלימודי גרפיקה, את הסיור התחלנו בסטודיו פרטי לגרפיקה בו הוצגו עבודות שנעשו בתוכנות וכלים שונים ומגוונים על ידי עובדי החברה בעבור לקוחות ידועים, הועברו רעיונות חדשים בהם השתמשו בסטודיו לבנייה והגייה טובה של כל הגרפיקה שנבנתה עבור כל לקוח.
הוצגו גם הדפסות של לוגואים שונים שנבנו על ידם וכן פירוש ופיסוק של אמירת הלוגו ואפיוניו הצריכים להראות לעין, חתמנו במצגת קצרה בה סוכמו הדברים והמשכנו לבית הדפוס העירוני הנמצא כמרחק מספר מטרים משם, שם נפגשנו עם בעל בית הדפוס אשר סיפר לנו מעט היסטוריה על מכונות הדפוס השונות בהן השתמשו בבית הדפוס במהלך השנים, מכונות חדשות, התחלפות של טכנולוגיה דיגיטאלית, צבעי מכונות, עובדים במקום וכן תוצרים של הדפסות הנפלטים מן המכונות החמות בכל יום מחדש. בעוד בעבר רואה חשבון היה צריך להדפיס הכל במכונת הדפסה, היום הכול יוצא ממדפסת לייזר מהירה.
אחרי המפגש איתנו, בזכות שאלות תלמידיי נתבקשנו לקום ולצעוד אחריו לאורך מכונות המצויות באולם ההדפסות המרכזי המצוי בקומת הקרקע של בית הדפוס, על כל מכונה ניתן הסבר נפרד ופניהם של התלמידים קרנו מאושר והיו מלאי סיפוק כאשר איציק, בעל בית הדפוס נענה לבקשתם והפעיל באותם רגעים הפקה של עיתון מעודכן מיום האתמול. לרעש המכונות כבר התרגלנו, את דרכי ההפקה, הגודל, הצבע, הפעולות, העובדים והריח הכרנו והבטחנו לשוב שוב לקראת הפרויקט הגדול בסופה של שנה אלא שאז נפיק כבר יחד את עבודות הגמר בעצמנו.
עם יציאתם של הפוסטרים הראשונים בצבעי השחור והלבן, נוצרו מספר תבניות בסיס של פוסטרים שרצו מאוחר יותר בשנים בוריאציות שונות, אותם דמויות שצוירו עבור פוסטר בודד חזרו על עצמם גם בפוסטרים נוספים אך בהקשרים אחרים לחלוטין, הצבעים שלא היו כצבעי הפוסטרים הקיימים היום, גרמו לנו לחשוב כי מדובר באותם פרסומות, אלא שהטקסט היה שונה והחברה לה בנו את הפוסטר הייתה שונה.
כאשר כבר התחילו להדפיס פוסטרים צבעוניים מגוונים ושונים יותר עם אמירות חזקות, שהפוסטרים המוצלחים שנדפסו מספר שנים קודם בשחור לבן לא נמחקו מן התודעה הפרסומית את אותן דמויות בעלי המגבעת השחורה ומעיל הצמר הארוך אימצו חברות שונות כעטיפת נייר למוצר מוגמר שיימכר בשוק, הם נראו על אריזות השוקולדים, מסטיק עלמה ועוד. מעניין מאוד לראות את השפעתם של הפוסטרים מן העבר לעומת השפעת הפוסטרים המודפסים היום.
בעלי חברות פרסום ואנשי שיווק בתחום שואפים תמיד להגיע לרמת הכוכב או הסטאר בשפה הלועזית, כאשר הכוונה היא להגיע למצב בו הפוסטר שעוצב במשרדך שלך יגיע רחוק, יהא בעל אמירה חזקה וייחרט במוחם של צרכנים. היום יש דפים מיוחדים באמצעותם ניתן ליצור חולצות מודפסות. יש צורך לקנות נייר מיוחד, כל מדפסת מתאימה.
הכותב הינו מעצב רהיטים ומרחבים פנימיים. מתמצא בין היתר בתחומי הרפואה והאומנות.